Początkiem grudnia w ramach projektu „Pozaformalna Akademia Młodych” został przeprowadzony cykl szkoleń. Dotyczyły one kreatywnej promocji projektu przez Internet oraz grywalizacji w angażowaniu młodzieży.
Kolejne z działań za nami!
Członkowie Młodzieżowej Rady Miasta Starachowice wraz z innymi uczestnikami mieli okazję dowiedzieć się w jaki sposób mogą docierać do odbiorców swoich działań oraz gdzie szukać inspiracji. Poruszona została także niezwykle ważna kwestia praw autorskich, a młodzież otrzymała wskazówki jak i gdzie mogą poszukiwać darmowych grafik, które następnie mogą stosować przy realizacji swoich działań. Cenne wiadomości pojawiły się również w zakresie przekazywania linków w nowoczesny i bardziej czytelny sposób jak np. kody QR. Uczestnicy podczas szkolenia poznali sposoby i narzędzia do tworzenia własnych grafik takich jak plakaty, zaproszenia czy ulotki, dodatkowo dowiedzieli się w jaki sposób tworzyć własne wideo stosując narzędzia internetowe. Ważnym elementem było także przedstawienie platform umożliwiających prowadzenie spotkań online - tak często wykorzystywanych obecnie. W trakcie dyskusji podczas spotkania, poruszono wiele tematów, które trapią młodzież podczas ich własnych działań.
Na kolejnym spotkaniu, młodzi ludzie poznali pojęcie grywalizacji, jej charakterystykę czy mechanizmy działania oraz dowiedzieli się w jak wielu dziedzinach codziennego życia może być ona wykorzystywana. Grywalizacja może mieć zastosowanie przy pracy w grupie, w marketingu, edukacji czy nawet w procesie rekrutacji. Wśród zaprezentowanych przykładów były aplikacje zakupowe, w których m.in. poprzez różne działania, takie jak logowanie do aplikacji, kupowanie określonego towaru, granie w gry, mogą otrzymywać nagrody w postaci punktów czy kuponów. Uczestnicy poznali różnego rodzaju narzędzia wykorzystywanie podczas tworzenia mapy myśli czy takie, które za nas wybierają losową odpowiedź, czy podejmują losową decyzję, co może być ciekawym urozmaiceniem np. podczas wyboru kolejności wypowiedzi poszczególnych osób spotkania. Dodatkowo przedstawione zostało wiele narzędzi do tworzenia quizów z szerokim wachlarzem schematów i specjalnych elementów, które mogą zostać zindywidualizowane pod określone wymagania. Tego typu rozwiązania bardzo często mogą być stosowane, gdy chcemy nagrodzić tych uczestników, którym udało się zapamiętać najwięcej cennych informacji ze spotkania, bądź jeśli też chcemy bardziej ich zaangażować w powstanie merytorycznej wartości czy wniosków w danym temacie. Podczas realizacji wszelkich spotkań, szkoleń cenny jest też feedback. Uczestnicy poznali narzędzia, dzięki którym będą mogli zbierać opinie na temat tego co sami tworzą by w przyszłości wiedzieć jakie mają mocne elementy, które należy rozwijać, a także na jakich słabszych skupiać swoją uwagę, by działania były na coraz wyższym poziomie i coraz lepiej dopasowane do oczekiwań grupy. Podczas spotkań online niezwykle ważne jest zapisywanie wniosków, możliwość współtworzenia i dzielenia się różnego rodzaju tablicami informacyjnymi. Przekazy graficzne bardzo ułatwiają odbiór i pomagają w sklasyfikowaniu informacji. Młodzież podczas szkolenia sama mogła się przekonać jak proste są takie narzędzia w obsłudze i jak wiele one ułatwiają. Szczególnie przydatne są gotowe schematy, które można wykorzystać i edytować według własnych potrzeb i preferencji. Do pracy w grupie można stosować także narzędzia, o których młodzież dowiedziała się podczas szkolenia. Mogą oni dzielić obowiązki, zarządzać zadaniami a także są w stanie kontrolować postępy prac swojej grupy.